Wdrożenie
Nasz interdyscyplinarny ekspercki zespół wdrożeniowy realizuje projekty z zakresu automatyzacji procesu raportowania w Grupach Kapitałowych.
Koncentrujemy się na wdrożeniu oprogramowania IBM Cognos Controller do kalkulacji liczbowych danych skonsolidowanych, nie zapominając o pozostałych rozwiązaniach do usprawnienia procesów pozyskiwania i raportowania danych jednostkowych i skonsolidowanych - Certent CDM oraz IBM Planning Analytics.
Zastosowanie wszystkich powyższych produktów gwarantuje wysoki stopień automatyzacji procesu sprawozdawczości zarządczej i statutowej oraz umożliwia szybki dostęp do jakościowych danych na potrzeby różnorodnych interesariuszy Grupy Kapitałowej.
Typowy proces wdrożenia oprogramowania IBM Cognos Controller składa się z następujących etapów:
Etap I - Analiza
- Doprecyzowanie zakresu projektu
Dane wejściowe
Proces
Dane wyjściowe
- Opracowanie wykazu pozycji sprawozdawczych
Sprawozdawczy plan kont:
Bilans
Rachunek zysków i strat
Przepływy
Kapitały
Noty
- Doprecyzowanie harmonogramu projektu
- Odbiór etapu
Etap II – Dane podstawowe
- Pozycje sprawozdawcze
- Struktura Grupy Kapitałowej
- Udziały i Kapitały
- Pozostałe dane słownikowe
- Mapping - import przykładowych danych
- Odbiór etapu
Etap III - Konsolidacja finansowa
- Konfiguracja i implementacja
Korekty manualne
Korekty automatyczne
- Testy
- Odbiór etapu
Etap IV – Strojenie i szkolenie
- Wsparcie przy samodzielnym wprowadzeniu danych bilansu otwarcia za uzgodniony okres sprawozdawczy
- Strojenie systemu
- Szkolenie kluczowych użytkowników
- Odbiór etapu
Etap V – Uruchomienie produkcyjne (Go Live)
- Wsparcie przy samodzielnej konsolidacji rzeczywistych danych za uzgodniony okres sprawozdawczy
- Odbiór etapu